25 Mart 2012 Pazar

Nefes teknikleri ile stres yönetimi

Nefes teknikleri ile stres yönetimi için rektum ve valsalva çalışması Günlük yaşamınızda fazlaca duymaya alışık olmadığınız sözcükler olan “Rektum” ve “valsalva”a aslında tıp bilgisine ilgi duyan kişilerin iyi bildikleri ama birbirleri arasında ve nefesle bağlantı kurmakta zorlanabilecekleri kavramlardır. Kısaca özetlemek gerekirse rektum sıkıştırması ve valsalva, stres yönetimi ve gevşeme çözümleri açısından üzerinde durulması gereken çalışmalardır. Gün içinde kendinizi korku, kaygı içinde veya stresten gerilmiş bir vaziyette birçok adale grubunun sertleşmiş durumda olduğunu fark ederek, çeneniz ve dil kökünüz setleşmiş, dişlerinizi sıkıyor, omuzlarınızı yukarı kaldırmış, karnınızı kasmış durumda bulabilirsiniz. Siz farkına varıp özel olarak bırakmadıkça gün içinde uzunca bir süre bu durumunuz devam eder. Gereksiz enerji kaybına, yorgunluğa, vücudunuzda kalıcı blokajlar ve rahatsızlıklar oluşmasına yol açar. Davranışlarınızın kontrolsüz, kendinizi gergin, dengesiz ve uyumsuz hissedersiniz. Stresi en yoğun olarak hissedeceğiniz ve kolayca kontrol edemediğimiz alan kalınbağırsağın rektum adı verilen bölgesidir. Kabulsüzlüğün ve direnç göstermenin kendini ifade ettiği merkez olarak kabul bilinir. Diyafram kullanımı ve derin nefes alış verişleri ile bu bölge nötr hale getirilebilir. Derin nefes alış verişlerinin diyaframın parasempatik sinir düğümleri baskılaması ile gevşeme ve çözülmeler sonucunda rahatlamalar oluşturulur. Her nefes aldığınızı hatırladığınızda veya “ ben nefes alıyorum ” diyerek dikkatinizi nefesinize odaklayabildiğinizde, beraberinde nefes alıyorum, yaşıyorum, canlıyım, burada ve şimdideyim. Peki ne durumdayım? Sinirli ve gergin miyim? Zihnim ve bedenim rahat ve huzurlumu? Sorularını kendinize sorabilirsiniz. Sıkışık adale gruplarının farkına vararak, nefes alışverişleri ile teker, teker çözebilir, özellikle rektum bölgesinin kasılmış olduğunun farkına vararak önce derin nefes alıp daha sonra rektumu serbest bırakmayı deneyebilirsiniz. Her yeni derin nefes alışınızdan arkasından rektumu bir kez daha bırakmayı denemek gerekir. Her seferinde biraz daha bırakmanıza rağmen hala gerginlik hissederseniz, derin nefes alış verişlere ve bırakma işlemine rektum tamamen nötr hale gelinceye kadar devam etmeniz gerekir. Rektum serbest kaldığında bütün vücudunuzun çözüldüğünü, duygu ve düşünce kontrolünü yeniden kazandığınızı gözlemleyebilirsiniz. Rektum, kalınbağırsağın; uzunluğu yaklaşık olarak oniki cm kadar olan ve anüse yaklaştığında genişleyen üçüncü bölümüdür. Alt bölüm normalde boş olmasına karşın, müzmin kabızlarda bu bölge dışkıyla dolu olabilir. Rektumun ön yüzü erkeklerde mesane, prostat, kadınlarda ise rahim ve vagina ile komşudur. Anüs ise yaklaşık olarak dört cm uzunluğunda rektumun devamı olarak iki büzücü kasa sahip, istemli olarak kontrol edilebilen kalın bağırsağın dışarı açılan kapısıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder